سهام عدالت یک میلیونی برای 3٫5 میلیون نفر

رتضی علی اکبری، مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات درخصوص افزایش سرمایه اظهار کرد: مجوز افزایش سرمایه شرکت از یک میلیارد تومان به 6 هزار و 200 میلیارد تومان صادر شده است.


  • بیشتر بخوانید: عرضه سهام «تجلی» نزدیک است

وی افزود: شرکت‌های پروژه‌محور با شرکت‌های تولیدی در تامین مالی متفاوت هستند و شرکت‌های پروژه‌محور نمی‌توانند سرمایه را صرف هزینه‌های مالی کنند.

علی اکبری ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و چادرملو بهترین پروژه‌های خود را در قالب این شرکت به بورس می‌آورند.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات درخصوص پروژه‌های این شرکت بیان کرد: پروژه‌های ما از 6 ماه تا دو سال و نیم آینده به بهره برداری خواهند رسید و بهترین پروژه‌هایی که دارای IRR مناسب بوده و در زنجیره فولاد قرار دارد، در این شرکت وجود دارد که مواد اولیه آن هم در خود همین زنجیره تامین می‌شود و می‌تواند توجیه این پروژه‌ها را به مراتب افزایش دهد.

علی اکبری گفت: روشی که ما برای تامین مالی این پروژه انتخاب کرده ایم با روش‌های قبلی متفاوت است، همانطور که می دانیم یک شرکت پروژه محور با یک شرکت تولیدی که یک پروژه هم اجرا می کند، فرق دارد. ما سعی کرده ایم وجوه خود را از طریق افزایش سرمایه به دست بیاوریم.

عرضه اولیه “تجلی”

 مجمع عمومی شرکت توسعه و عمران شاهد برگزار شد.

بر این اساس، این شرکت اعلام کرد، مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده راس ساعت 09:00 روز شنبه مورخ 1400/06/13 برگزار و درخصوص استماع گزارش هیيت مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1399/12/30، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامة کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیيت مدیره و تعیین پاداش هیيت مدیره تصمیم گیری شد.

گفتنی است، در این جلسه یک ریال سود تقسیم شد.

“ثعمرا” فقط یک ریال تقسیم کرد

سهام عدالت یک میلیونی برای 3٫5 میلیون نفر

دولت قصد دارد تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را اجرایی کند و طبق اعلام ريیس کمیسیون اقتصادی تا شش ماه آینده اجرایی می‌شود. تعداد نهایی جاماندگان سهام عدالت چقدر است؟

امروز ريیس کمیسیون اقنصادی مجلس اعلام کرده که ريیس جمهور با اختصاص سهام برای جاماندگان سهام عدالت تا پایان سال و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه موافقت کرده است.

موضوعی که وزیر اقتصاد نیز در دفاع از برنامه‌های خود روی آن تاکید کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت، پیگیر رفع این مشکل و همچنین وضعیت جاماندگان از سهام عدالت خواهیم بود.

در خصوص تعداد جاماندگان سهام عدالت مجلس در زمستان پارسال تصویب کرد که به هفت میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت داده می‌شود.

اما آنطور که مجلسی‌ها پیش از این گفته بودند احتمالا جامعه هدف سهام عدالت جدید مددجویان کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بازنشستگان و… است که حدود هفت میلیون نفر را شامل می‌شود.

در بودجه نیز 150 هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی برای ثبت نام از جاماندگان در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر سبد سهام عدالت 532 هزار تومانی حدود 13 میلیون تومان ارزش دارد، حتی اگر به هر یک از این هفت میلیون نفر برگه سهام عدالت 532 هزار تومانی داده شود، در مجموع بودجه آن حدود 91 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. بنابراین به برخی از این افراد سهام بیشتری داده می‌شود.

چه کسانی سهام یک میلیون تومانی می‌گیرند؟

آنطور که گفته شد با توجه به بودجه 150 هزار میلیارد تومانی برای جاماندگان سهام عدالت، گروهی از جاماندگان احتمالا سهام یک میلیون تومانی می‌گیرند.

همیشه برای کمک‌های حمایتی یکی از گروه‌های هدف افراد تحت پوشش سازمان بهزیسی و کمیته امداد است.

به گفته پورابراهیمی در دی پارسال، 1٫2 میلیون نفر از افراد کمیته امداد امام خمینی(ره) و 2٫3 نفر افراد تحت پوشش این سازمان سهام عدالت ندارند. بنابراین 3٫5 میلیون تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی محروم از سهام عدالت هستند.

در حال حاضر بیش از 49 میلیون نفر از جمعیت کشور سهام عدالت دارند که تعدادی از آنها از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، سهام عدالت این افراد یک میلیون تومانی است. بنابراین احتمال این که به این گروه از جاماندگان در دور جدید نیز سهام یک میلیون تومانی پرداخت شود زیاد است.

در واقع در بین جاماندگان سهام عدالت، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سهام عدالت بیشتری می‌گیرند. احتمالا گروه‌های بعدی روستاییان و عشایر باشند.

مطالعه بیشتر: سهام عدالت مردم توسط بورس بلوکه است / مصادره یا آزادسازی؟

سهام عدالت یک میلیونی برای 3٫5 میلیون نفر

“ثنام” آماده برگزاری مجمع می شود

مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری ساختمانی بین المللی نام آوران مهندسی در تاریخ 1400/07/07 برگزار می شود.

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری ساختمانی بین المللی نام آوران مهندسی برگزار خواهد شد.

بر این اساس، این شرکت اعلام کرد، از کلیه سهامداران، وکیل یا قايم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت می شود تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 10:00 روز چهار شنبه مورخ 1400/07/07 در استان تهران، شهر تهران به آدرس تهران خیابان ولی عصر نبش جام جم – سازمان مدیریت صنعتی -سالن اجتماعات برگزار می‌شود حضور بهم رسانند.

استماع گزارش هیيت مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1399/12/30، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامة کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیيت مدیره، تعیین پاداش هیيت مدیره تصمیم گیری می‌شود.

 

خبری برای سهامداران خگستر / سود مرداد خگستر چقدر بود؟

خگستر در مرداد ماه سرمایه‌گذاری بورسی خود را یک‌هزار میلیارد تومان افزایش داد و به 12 هزار و 747 میلیارد تومان رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز، هفته گذشته گزارش صورت مالی مرداد شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) در کدال منتشر شد.

بر اساس این گزارش ارزش کل سرمایه‌گذاری‌های بورسی خگستر در پایان مرداد به 12 هزار و 747 میلیارد تومان رسید که نسبت به ماه قبل یکهزار و 138 میلیارد تومان بیشتر شده بود. این سرمایه‌گذاری‌ها در 18 شرکت بورسی انجام شد.

مجموع سرمایه‌گذاری بورسی و غیربورسی خگستر هم در پایان مرداد بیش حدود 6 هزار میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

بیشترین وزن پرتفوی سرمایه‌گذاری خگستر را نماد «خودرو» تشکیل داده است و بعد از آن بانک پارسیان و خمحرکه بیشترین سهم را در سبد سرمایه‌گذاری بورسی این شرکت داشتند.

خگستر در مرداد بیش از 2٫5 میلیارد تومان سهام خودرو و 1٫6 میلیارد تومان سهام خمهر را خریداری کرد. مجموع سهام خریداری شده این شرکت در مرداد 6٫3 میلیارد تومان بود. از طرف دیگر این شرکت بیش از 4٫5 میلیارد تومان از فروش سهام خود ضرر کرده بود. بر اساس آمار منتشر شده در کدال کل سود حاصل از سهام خگستر از ابتدای سال مالی تا پایان مرداد بیش از 426 میلیارد تومان به ثبت رسید.

خگستر که از کف قیمتی خود در بهار امسال رشدی 75 درصدی را تجربه کرده هنوز نسبت به اوج سال گذشته 76 درصد ارزان‌تر است. در جریان معاملات امروز خگستر در با صف خرید مواجه شده و در قیمت 322 تومانی معامله می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید